Copia privata: il compenso per un lavoro, o una nuova tassa?
This article, dated January 15, 2010, comes from the Press Office SIAE, not me. But it seemed right to give space to a different perspective on the problem.
to you on trial.
"By the adjustment of the remuneration for private copying on digital memories, has unleashed the usual storm in a glass of water. A storm, however, can become instructive. Let's see Q & A:
1) We are at the usual fee. No, not a tax, because it is copyright. Copyrights are "salary" of those who create a 'work (music, movies, novels, dramas). With the new digital works of art known forms of delivery, with significant gains by the technology industry. The principle of copyright is based around the world as to whether to apply to all new forms of exploitation of works. It 'so successful for the phonograph, radio, television, etc.. E 'therefore right that the authors of the content industry revenues derive from the new forms di sfruttamento delle loro opere. Viceversa scandalizzarsi e considerare i diritti d’autore una tassa, sarebbe come considerare lo stipendio dei lavoratori una tassa, che danneggia i consumatori.
2) I soldi vanno alla gabelliera Siae. No. La Siae è incaricata di raccoglierli e di distribuirli agli aventi diritto: autori, artisti interpreti, editori, produttori.
3) C’è solo in Italia. No. Esiste in molti Paesi d'Europa (Francia, Spagna, Germania, Belgio, Olanda, ecc.), con l’eccezione della Gran Bretagna, in cui copiare su qualsiasi supporto una canzone, un film ecc. è considerato un reato con risvolti penali. In molti Paesi europei i compensi per copia privati erano superiori a quelli praticati in Italia, ora dopo 6 anni anche il nostro Paese si è adeguato alla media europea.
4) E’ un freno alle nuove tecnologie. No. E’ uno degli auspicati adeguamenti anche al mondo digitale di regole di garanzia a tutela del lavoro. In questo caso del lavoro creativo e dell’industria dei contenuti. Per di più l'industria tecnologica si è sviluppata in gran parte proprio grazie alla diffusione dei contenuti. Cosa sarebbe un iPod senza canzoni? La straordinaria disponibilità di contenuti in rete, genera valore per migliaia di operatori della connettività; perché creatori, editori, produttori dovrebbero esserne esclusi?
5) It 'a disadvantage for the consumer. No. On the contrary allows the use for the personal use of the works at extremely low costs compared to those of the 'original. In assessing the amount of tariffs in Italy as elsewhere in Europe, was taken into account the fact that digital devices can also be used for different purposes. Conversely, without these fees, which refresh only part of authors and industry over the lack of original purchase, it would be no registration by individuals.
In recent years the exploitation of intellectual property through new technologies has increased exponentially, but this development and commercial deployment is not paid adequate protection of copyright. Now, this decree healthy, albeit partially, this gap. "
Hello,
(Rio)
PS. Curiously, the SIAE shall not enter into the merits of allotment. :)
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